Ditio Bright Night – Thinking about the future

Ditio

Thinking about the future

Nieuwe ontwikkelingen zoals 4D printing, zelflerende software en de keerzijde van deze ontwikkelingen. Thinking about the future komt ruim aan bod tijdens de Ditio’s Bright Night van november.

 

De avond begon met een – voor sommige inmiddels traditionele – lekkere Indische hap van de lokaal bekende Toko Eddo. Nadat iedereen wat heeft kunnen eten steekt Sherida Tdloregh van wal, als spreker van de avond. Ze neemt de aanwezigen mee in het landschap van de nieuwste digitale mogelijkheden en geeft haar visie op de impact die dit gaat hebben op de toekomst.

Digitale trends en ontwikkelingen

Sherida besprak een breed scala aan nieuwe digitale trends en ontwikkelingen. Zo kwam het 4D printen als evolutie op 3D printen aan bod. Maar ook zelf lerende software en hoog technologische hardware en de keerzijde van deze snelle ontwikkelingen. Een van de vele voorbeelden was dat in veel ziekenhuizen de ouderwetse balie door een zuil is vervangen waarop men alles zelf kan regelen. In de praktijk blijkt alleen dat ziekenhuizen door een grote oudere groep wordt bezocht. En in tegenstelling tot hun kleinkinderen – die met gemak een tablet bedienen – kunnen zij hier zelf niet altijd mee uit de voeten. Typische gaps waarmee generatiekloven worden vergroot.

 

Future framework

Hoe kan een bedrijf de juiste visie en strategie uitstippelen zodat het kan profiteren van de slimme ontwikkelingen? Daar werd in het tweede deel van de masterclass op ingezoomd. Sherida ontwikkelde het FUTURE framework. Hiermee worden de gebruiker, klant en business niet uit het oog verloren en kan de visie worden verwezenlijkt.

 

Het FUTURE framework dat speciaal voor deze avond is gebruikt en vorm heeft gekregen ziet er als volgt uit:

 

Future Thinking – Wat voor innovaties kan jouw bedrijf ontwikkelen  en waar sta je in 2025
Unique business model – Wat maakt jouw bedrijf anders dan anderen
Technology advantage – Hoe kan je innovaties inzetten om je bedrijf/klant efficienter te maken
Ultimate customer journey – Hoe kan je door technologie jou klantbeleving verbeteren
Reduce Cost en Complexity – Hoe kan je je bedrijf efficienter maken en de operationele kosten verlaten
Ecosystem, purpose and happiness – Wat is o.a het sociale en mondiale doel van het bedrijf en wat brengt het jou als individu.

 

Future thinking

Aan het eind van deze enthousiasmerende presentatie zijn we opgesplitst in groepjes om aan de slag te gaan met het FUTURE model. De bevindingen werden tot slot plenair gepresenteerd. Er waren een groot aantal goede ideeën en denkwijzen. Tegelijkertijd liet het ook zien dat Future Thinking niet altijd even makkelijk is!

Artikel informatie

Leestijd

3 minuten

Onderwerp

Meer artikelen

Goed artikel? Wellicht zijn de volgende artikelen ook interessant voor u.